Богослов'я

  • 13 жовтня 2015, 17:00 | Канонічне право

    Ліц. Андрій Ханас. Реформа процесу визнання недійсності подружжя

    Багато ЗМІ, наввипередки один одному, публікували власні стрічки новин з заголовками на кшталт «Папа спростив і скоротив процедуру церковного розлучення»; «Відтепер процеси в церковних трибуналах будуть безкоштовними», «Папа Франциск дозволив католикам розлучення» і тд. Що ж насправді відбулося?

  • 23 червня 2015, 13:11 | Українська богословська традиція | 

    о. Олег Гірник. Богословський авангард: «радикальна ґотика»

    У моєму випадку «радикальна ґотика» є радше поетичним образом, за лаштунками якого стоїть релігійна феноменологія з есхатологічною й апофатичною складовою.

  • 19 травня 2015, 15:22 | Канонічне право | 

    о. д-р. Андрій Танасійчук. Інститути чернечого життя в східному канонічному праві. Деякі основні поняття

    Чернече життя є школою, яка свою ціль бачить в удосконаленні і святості християнського способу життя. Цей стан досконалості, в свою чергу, не обмежується на освяченні особистого життя монаха чи ченця, але має провадити до служіння в Церкві.

  • 17 березня 2015, 17:21 | Сучасне богослов’я

    о. Олег Гірник. Богословський авангард

    Постконфесійність стає загальною рисою богослов’я, адже виклики перед людством, а значить перед богослов’ям, неспівмірні. (Ми, в Україні сущі, це особливо гостро відчуваємо). Екзистенційна напруги «або – або» визначається коротким питанням: богослов’я чи нігілізм? До речі, в цьому випадку історичний досвід російської релігійної філософії початку й богослов’я першої половини ХХ ст. був би дуже корисним, бо саме в їхньому випадку маємо приклад, коли нігілізм переміг богослов’я.

Джерела богословської думки

  • 16 червня 2014, 14:06 | Релігійна філософія | 

    Д-р. Юрій Чорноморець. Досвід та інтуїція

    Що таке філософія? Це спеціально організований досвід. Тобто це не лише увага до нових подій, не лише очікування та цінування чуда у звичайному житті. Це саме спроба мати нове життя, мати той досвід, який дає нашому життєсвіту стереоскопію. Ми намагаємося мислити, ковзаємо по поверхні текстів, діалогів, лекцій та семінарів. І раптом відчуваємо – ось воно, відкрилося нескінченна кількість зрізів, хоча і втратися основаність на чомусь одному. Відкрилося нескінченне багатство погляду і думки, житті і смислу, хоча і втратилася впевненість у єдиному можливому полі істинності та краси.

  • 14 квітня 2014, 16:06 | Патристика | 

    Т. Астахова. Проблема взаємозв'язку духовно-тілесного у вченні Оригена про людину

    У вченні Оригена про душу людини багато не­зрозумілого й невирішеного. Він більше створював у своєму розумі уявну людину, ніж спостерігав ре­ально існуючу в суспільстві. Ориген приділяє ба­гато уваги богослов’ю, іноді вибудовує онтологічні припущення про людину, ніж моралізує про жит­тя людини, подібно до свого сучасника Климента Олександрійського.

  • 25 березня 2014, 14:03 | Релігійна філософія | 

    бр. Теодор Дутчак, ЧСВВ. Роздуми над теологічно-політичним трактатом Б. Спінози

    На думку Спінози Бог є іманентною, внутрішньою, а не трансцендентною причиною всіх речей. Все перебуває в Богові і в ньому зазнає руху. Природою філософ називає «всі речі» або «все». Субстанцію мислить як єдність і необхідність існування в ній. Атрибути Бога є одночасно і атрибутами природи. У філософії Спінози панує ідея Бога, він пантеїст і критикує схоластику і він вперше піддав науковій критиці Святе Письмо.

Богословські документи

  • 7 травня 2014, 16:46 | Конфесійні документи | 

    Апостольська адгортація "Радість Євангелія"

    Запрошую усіх християн, в якому місці чи ситуації вони би не перебували, вже тепер відновити особисту зустріч з Ісусом Христом, або, принаймні, дозволити Йому знайти себе, намагатися робити це щодня і наполегливо.

  • 30 серпня 2013, 14:20 | Книги | 

    Унійний з'їзд у Львові (Упор. о. В. Кучабський. )

    22-25 грудня 1936 року Українське Богословське Наукове Товариство, при співучасті широкого кола науковців та духовенства (близько 200 учасників), організувало з’їзд українських богословів. Причиною до такої зустрічі було те, що саме в цей час була 300 – літня річниця від дня смерті митрополита Йосифа Вельямина Рутського. Проте, чи не найосновнішою причиною скликання Унійного З’їзду було те, що богослови української церкви бажали осмислити історично – богословські підстави буття церкви. Сміливо можемо сказати, що З’їзд українських богословів в 1936 році був важливим кроком в усвідомленні своєї церковної ідентичності.

  • 10 червня 2013, 17:09 | Екуменічні документи | 

    Кардинал Курт Кох. Перспективи екуменічного діалогу між Католицькою і Православними Церквами

    На шляху до подолання цього еклезіологічного дуалізму като­лицькі Східні Церкви можуть дуже допомогти. Бо, з одного боку, вони своїм богослов’ям і літургією, дисципліною і правом зорієн­товані на Схід, а з іншого - живуть у сопричасті з єпископом Риму.

Тексти

  • 3 січня 2014, 13:48 | Періодика | 

    Філософська думка. Sententiae. Спецвипуск ІV

    Цей номер з’явився внаслідок творчої співпраці православних, протестантів, католиків. В українських умовах різноманіття релігійного життя задає не кордони розділення, а створює безліч ситуацій діалогу. Звичайно, діалог не відбувається сам по собі, а вимагає певних зусиль. Але вже сьогодні очевидні позитивні тенденції у кожній із теологічних спільнот. Зокрема, можна побачити єдність у різноманітному поверненні до коренів традиційного християнства.