Історія Церкви у світі

  • 16 липня 2012, 16:06 | Історія Церкви у світі | 

    Д-р. Олександр Кащук. Роль Римського єпископа у засудженні аріанського вчення на І Вселенському Соборі в Нікеї

    У перших трьох століттях християнства усвідомлення римським єпископом особливого авторитету своєї Церкви проявлялося в активній ініціативній участі у вирішенні спірних питань Вселенської Церкви. Активної позиції очікувалося від єпископа Риму і в період постання аріанства - єресі, яка заперечувала Божество Ісуса Христа. Натомість Рим через об’єктивні та суб’єктивні причини не зумів зреагувати на кризову ситуацію у Церкві.

  • 14 вересня 2011, 09:49 | Історія Церкви у світі | 

    Юрій Кірушок. Феномен православної діаспори та визначення її канонічного статусу

    На основі аналізу історичного становлення діаспори та вивчення богословських розвідок можемо стверджувати, що православна діаспора стала альтеративною формою організації церковного устрою. У традиції православної церкви панівним є „територіальний” принцип формування церков, котрий був порушений зі зростанням православної діаспори.

  • 4 листопада 2010, 13:47 | Історія Церкви у світі | 

    Дмитрий Бирюков. Святитель Александр Александрийский, первый глава Никейской партии – жизнь и сочинения

    Значение свт. Александра Александрийского в истории арианских споров очень велико и в определенном смысле является решающим. Свт. Александр является первым значительным оппонентом Ария; он в немалой степени сформулировал основные идеи антиарианской полемики, перенятые у него свт. Афанасием Александрийским и другими православными богословами

  • 25 жовтня 2010, 15:05 | Історія Церкви у світі | 

    Д-р Микола Крокош. Велика Схизма. Подія, якої не було

    Відносини між Римом і Константинополем вже давно були далекими від ідеальних. Вже перед схизмою папу перестали поминати на літургії. Невідомо, коли це сталося і чому саме. Останнє свідчення про те, що ім’я папи було в диптихах Константинопольської Церкви, походить з 1009 року.