Дискусії

  • 13 березня 2015, 13:18 | Актуальна тема | 

    Олександр Бучковський. Святе Причастя: нагорода для досконалих чи допомога для слабких?

    Мої пропозиції є спробою внести свою лепту у дискусію, до якої закликав всю Церкву Папа Франциск.

  • 11 серпня 2014, 10:46 | Актуальна тема | 

    Андрій Оленчик. Українська війна: духовний вимір

    Сьогодні ми всі глибоко переживаємо події, що до самих коренів перевертають основи нашої суспільної свідомості , нашої системи цінностей, нашої персональної самоідентифікації. Та країна, яку ми знали протягом більш, як двадцяти років, як ілюзорний міраж зникла назавжди, а за останні вісім місяців ми без жодного перебільшення прожили цілу епоху.

  • 5 травня 2014, 15:48 | Інтерв’ю | 

    Протестантские страны вырвались в мировые лидеры, потому что их граждане хорошо работают

    Молодые люди, скажем, в Украине, не прилагают старания в учебе, потому что не видят перспективы приложения своих знаний. Не нужно, однако, строить иллюзий, что на Западе ты окончил университет — и перед тобой зелёная дорожка. И там велик процент безработных, т. к. ценится сочетание теоретических знаний и практики.

  • 15 квітня 2014, 14:27 | Актуальна тема | 

    о. Василь Рудейко. Літургійне воскресіння

    Церковна традиція взагалі і літургійна зокрема не полягає у тому, щоб ми максимально консервували надбання наших отців, але щоб їх прикладом керуючись відкрились на діяння Святого Духа у наших серцях тут і тепер і дозволили Йому згідно із традицією Ним створеною творити і возносити вічно нову пісню Господеві.

  • 14 квітня 2014, 11:55 | Актуальна тема | 

    Д-р. Михаил Черенков. Церковь завтрашнего дня: открытое христианство

    Время требует радикальной открытости Церкви перед вездесущим рынком и как никогда требовательным обществом. Это требовательное настроение выражается в активной форме – в ожесточенной критике традиционных форм Церкви, и в пассивной форме – в массовом расцерковлении, когда люди голосуют «ногами», уходя из Церкви.

  • 19 березня 2014, 11:46 | Актуальна тема | 

    Дилема Ехнатона. Дилема України. Дилема Церкви - війна чи мир? 1336 р. до н.е. – 2014 р. н.е.

    Церква 21 століття. Вона все більше починає уподібнюватися Церкві перших віків, коли та була у меншості серед язичників. На відміну від домінуючої у Середньовіччі, коли пацифізму в Церкві було дуже мало, а навіть звичайної доктрини «мирного спротиву» бракувало, на відміну від різного роду «священних воєн». Тепер Церква не домінує, а тому стає все більше миролюбною, дехто з членів Церкви проявляє беззастережний пацифізм («підстав ліву щоку»), або сповідує принцип: «наша справа – лише молитва».

  • 29 січня 2014, 16:14 | Актуальна тема | 

    Франсуа Рульо. Двоголовий орел і два мечі

    Очевидно, ця стара суперечка про відносини між владою світською і духовною в Римі та у Візантії висвітлює також релігійні і політичні проблеми сучасного світу: вона пояснює народження і функціонування політичного лібералізму, як також і народження й функціонування схизми між двома Церквами.

  • 17 січня 2014, 15:30 | Актуальна тема | 

    Петро Ковалів. Чому християни вийшли на Майдан, або біблійні основи Майдану

    Як ми знаємо, центральна місія Церкви – це спасіння людей. Але, на жаль, багато хто бачить цю місію дуже однобоко. Спасіння не може обмежуватися лише зовнішніми обрядовими діями чи чисто внутрішніми духовними переживаннями. Спасіння — це відновлення всієї людини і повернення всього її життя до повноти Божого задуму.

  • 10 січня 2014, 14:27 | Актуальна тема | 

    Анатолий Денисенко. Неизвестный англиканин: Клайв Стейплз Льюиc и идея истинного мифа

    Именно мифы помогли Льюису «уразуметь», как и чем жизнь и смерть Кого-то Другого, жившего две тысячи лет тому назад, помогла нам здесь и сейчас». Посредством примеров языческих жертвоприношений и истории о германском боге Бальдере Толкин и Дайсон смогли объяснить своему «ищущему ответы» другу идею умирающего и воскресающего Бога христианской религии

  • 11 грудня 2013, 22:11 | Актуальна тема | 

    Архимандрит Кирил Говорун. Про Майдан

    Зараз для українських церков нагода вирости до рівня суспільства, яке швидко зростає на основі тих цінностей, які мали б демонструвати церкви. Час змінювати свої стосунки із владою. Час налагоджувати стосунки з людьми. І вчитися від них цінувати та відстоювати гідність, порядність, людяність.

  • 13 жовтня 2013, 13:42 | Актуальна тема | 

    о. Андрій Зелінський, ТІ. Засади дияконії чернечої спільноти в Церкві та у світі

    Проголошуючи принцип милосердного співчуття наріжним каменем служіння в спільноті, сучасне чернецтво може виступити як духовно зріла та раціонально організована консолідуюча потуга для цілого суспільства милосердним обличчям Церкви, зверненим до світу людини.

  • 16 вересня 2013, 12:53 | Інтерв’ю | view photo | 

    "Необхідний всебічний пастор для всебічного служіння" - розмова про богословську освіту в АСД

    Класичні університети, починаючи з Болонського і Паризького (працюють з XII століття), формувались для навчання теологів - священиків, мислителів, громадських діячів християнської цивілізації. Але після сімдесяти років атеїзму українські віруючі бажають внесення позиції «богослов» до реєстру професій, щоб власники такого диплома визнавалися державою. (російською)

  • 15 серпня 2013, 10:33 | Актуальна тема | 

    Андрій Костюк. Корупція як соціальний феномен і як моральна проблема

    Корупція сприяє створенню в державі загального клімату беззаконня. Громадяни вчаться не сприймати всерйоз будь-яких державних законів і всюди, де можливо, ухилятись від їх виконання. Така ситуація, в свою чергу, веде до зростання злочинності і підриву суспільних інституцій. Все це створює обстановку нестабільності в державі, що за наявності деяких інших негативних обставин може закінчитись соціальним катаклізмом.

  • 8 серпня 2013, 11:47 | Актуальна тема | 

    Анатолий Денисенко. Несостоятельность университетской теологии: избранные мысли из книги «Перелом в протестантской теологии»

    Готова ли современная украинская университетская среда с такой же серьезностью отнестись к Слову Божьему, в частности и к богословию? Пускай на этот вопрос ответят те, кто пытаются создавать теологические факультеты при светских университетах.

  • 17 червня 2013, 11:22 | Інтерв’ю | 

    «Нам потрібно розвивати богослов’я зустрічі з Іншим, яке включає іншого», – Роман Завійський

    Не слід перейматися тим, що інші будуть мати спокусу поставити нам такий діагноз в залежності від того, якою легенею ми менше або більше дихаємо. Нам потрібно розвивати богослов’я зустрічі з Іншим, яке включає іншого, бо ми носії спадщини неподіленого християнства Володимирового хрещення.

  • 17 червня 2013, 10:06 | Полеміка і критика | 

    Іван Кіндра. Звернення до Владики Бориса (Ґудзяка)

    Читав я в сайті УКУ, під заголовком “Владика Борис: Сьогодні Париж потребує українських богословів”, що Вл. Борис (єпарх Парижу й ректор Українського Католицького Університету), дійсно зажурений своїми вірними, думає, що до Парижу (і до Західньої Європи взагалі; я так перепускаю) потрібно висилати богословів з України, щоб вони відновили віру в людей...

  • 10 червня 2013, 15:13 | Інтерв’ю | 

    Брат Георг: «Ви певно здивуєтеся, але екуменічний діалог, це не головне наше завдання»

    Коли ми щось вирішуємо, це є завжди наслідок живого свідчення і того, що ми побачимо на практиці, лише те, що приживається саме про собі входить у наші неписані молитовні правила, подекуди люди можуть всю ніч залишатися в капличці у молитовному чуванні.

  • 10 червня 2013, 12:08 | Актуальна тема | 

    Михаил Черенков. Крещение Руси и крещение по вере

    В сознании просвещенных русичей эти вещи были связаны – правильная вера и высокий уровень жизни. Выбор веры был не только духовным решением, но и решением социальных, экономических, политических вопросов.

  • 30 квітня 2013, 13:30 | Актуальна тема | 

    Прот. Йосиф Дрекало. Євангелізаційний вимір людського спілкування

    Дуже виразна і сповнена любові Нагорна проповідь – найвеличніша проповідь, що звучала на Землі. В ній немає жодних вимог, лише заклики: "Любіть ворогів своїх, благословляйте тих, хто вас проклинає, творіть добро тим, хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто вас переслідує".

  • 25 квітня 2013, 11:24 | Актуальна тема | 

    Архиєпископ Ігор (Ісіченко). Випробування антиклерикалізмом

    Прикметно, що найбільш ворожого ставлення з боку клириків панівної юрисдикції наші громади зазнають там, де рівень політизації церковного життя найбільший, а московські храми стають осередками пропаґанди «русского міра». І кожен виступ таких клириків проти нашої єпархії викликає відразу до них їхніх же парафіян і відхід мирян від Церкви.