Полеміка і критика

  • 17 червня 2013, 10:06 | Полеміка і критика | 

    Іван Кіндра. Звернення до Владики Бориса (Ґудзяка)

    Читав я в сайті УКУ, під заголовком “Владика Борис: Сьогодні Париж потребує українських богословів”, що Вл. Борис (єпарх Парижу й ректор Українського Католицького Університету), дійсно зажурений своїми вірними, думає, що до Парижу (і до Західньої Європи взагалі; я так перепускаю) потрібно висилати богословів з України, щоб вони відновили віру в людей...

  • 30 липня 2012, 10:46 | Полеміка і критика | 

    о. Василь Ткачук. Крок вперед чи два назад?

    Не варто вчитися на своїх помилках, бо інколи їх вже пізно виправляти, вчімось на чужих. В історії Заходу вже була спроба ідеалізації російського ідеї. Після жовтневого перевороту, тисячі американців та європейців прибували до радянської Росії із найщирішими прагненнями допомоги в будівництві соціалізму, як результат їхні мрії збувалися, але більшість із них так і закінчували своє життя в радянських концтаборах.

  • 21 травня 2012, 10:58 | Полеміка і критика | 

    Д-р. Микола Крокош. Уніатизм з обличчям недохорватства

    Хотілося б також дізнатися, чи не розуміє о. Орест під «правдивим світлом католицької ортодоксії» сотеріологічний ексклюзивізм, уже подоланий в католицько-православному діалозі в Баламандському документі? І чи не виявиться запропонована ним міфічна «самодостатність» греко-католиків антиекуменічною самоізоляцією, спричиненою гріхом нового різновиду української меншовартості.

  • 3 березня 2012, 19:25 | Полеміка і критика | 

    Анатолий Денисенко. «Евангелие и политический порядок: (иная) постановка вопроса». Реакция на статью Андрея Баумейстера.

    Когда я (кроме того, что признаю в Иисусу Бога и Спасителя) называю Иисуса политиком, я имею ввиду «иной» вид политики, чем мы привыкли видеть в повседнейной жизни. Его политическая «программа» направлена на созидание справедливого общества, а методы по реализации этой «программы» – были не насильственными.

  • 22 грудня 2011, 22:06 | Полеміка і критика | 

    Катерина Новікова. Між духом і матерією теології

    Запекла полеміка Віктора Жуковського і Юрія Чорноморця дає уявлення про чітку позицію кожного автора стосовно теологічних підходів, водночас вказуючи на ширшу перспективу бачення сучасної української теології, зокрема Греко-Католицької Церкви. Дискусія обертається довкола протиставлень містик-інтелектуал, теоретик-практик, спекуляція-досвід як способів властивого осмислення Божого Об’явлення. Проте ця суперечка є знаком живості та активного розвитку теології в Україні, що є позитивною рисою.

  • 23 травня 2011, 15:04 | Полеміка і критика | 

    Юрий Вестель. Можно ли доказать, что Бог есть? По следам прошлого и в преддверии нового киевского диспута о существовании Бога

    Самое простое определение зла: это несправедливость. Если попытаться дать метафизическое определение, то можно сказать, что зло — это то, чего не должно быть, «черная дыра» в мироздании. Старое и справедливое рассуждение гласит: если Бог благ и всемогущ, то зло появиться не могло: оно не может быть от Бога по причине Его благости и не может быть не от Бога по причине Его всемогущества и премудрости, а третьего не дано.

  • 22 січня 2011, 23:29 | Полеміка і критика | 

    Юрий Черноморец. Паламизм: необходимость критического переосмысления

    Для понимания ошибочности паламизма важно понять ошибочность каждого шага рассуждений паламитов. К верным и очевидным посылкам они примешивают посылки ложные и абсурдные. В ходе рассуждений разрабатываются одни возможные объяснения, но не обращается внимание на другие, часто более правильные с точки зрения Евангелия, Предания и разума объяснения. Результаты рассуждений паламитов сотканы из противоречий, и только немногие признают проблематичность построенной системы.

  • 22 січня 2011, 23:23 | Полеміка і критика | 

    Юрий Вестель. Тезисы в защиту паламизма

    Действительная трудность паламизма состоит в том, что последовательное развитие мысли о качественной, содержательной равнозначности сущности и энергий приводит к упразднению трансцендентности Бога: если возможно приобщение к энергиям, а они равносильны сущности по содержанию, теряет смысл исходное «раздвоение» Бога на сущность и энергии, т.к. сущность становится полностью приобщимой в энергиях.

  • 13 січня 2011, 15:06 | Полеміка і критика | 

    Свящ. Андрій Дудченко. К спорам о частом причащении

    Вопрос послушания Богу - ключевой для Библии. Господь зовет - верующий отвечает. Он призвал Авраама, который послушал голос Божий и исполнил то, к чему призывал Господь, и через это стал "отцом всех верующих" (Рим 4:11). А вселенская катастрофа - грехопадение человека и вторжение в мир смерти - имела причиной непослушание Богу.

  • 7 грудня 2010, 23:17 | Полеміка і критика | 

    Юрій Чорноморець. Богословське і філософське невігластво в праці Тараса Борозенця «Сучасне християнське богослов’я і науково-технічний прогрес»

    Є такі люди, які ледве вилупившись із яйця філософського дитинства спішать видати свої книги. Ще й хочуть потім захистити ці книги як кандидатські з усіх відомих наук. Філософських та богословських. Ще й вчать всіх як правильно жити. До таких скороспілих «пустишок» належить і Тарас Борозенець із його книгою «Сучасне християнське богослов’я і науково-технічний прогрес».

  • 24 листопада 2010, 14:57 | Полеміка і критика | 

    Микола КРОКОШ. Старий вовк уніатизму в новій овечій шкурі екуменізму? Критичний погляд на екуменічну теорію УГКЦ

    Українська Греко-Католицька Церква і надалі продовжує плекати міфи, які визначають уявлення її членів про непорочний історичний шлях їхньої Церкви. Спробуємо зробити внесок у задеклароване прагнення «переосмислити історію з метою зцілення ран минулого та очищення історичної пам’яті»