Актуальна тема

  • 13 березня 2015, 13:18 | Актуальна тема | 

    Олександр Бучковський. Святе Причастя: нагорода для досконалих чи допомога для слабких?

    Мої пропозиції є спробою внести свою лепту у дискусію, до якої закликав всю Церкву Папа Франциск.

  • 11 серпня 2014, 10:46 | Актуальна тема | 

    Андрій Оленчик. Українська війна: духовний вимір

    Сьогодні ми всі глибоко переживаємо події, що до самих коренів перевертають основи нашої суспільної свідомості , нашої системи цінностей, нашої персональної самоідентифікації. Та країна, яку ми знали протягом більш, як двадцяти років, як ілюзорний міраж зникла назавжди, а за останні вісім місяців ми без жодного перебільшення прожили цілу епоху.

  • 15 квітня 2014, 14:27 | Актуальна тема | 

    о. Василь Рудейко. Літургійне воскресіння

    Церковна традиція взагалі і літургійна зокрема не полягає у тому, щоб ми максимально консервували надбання наших отців, але щоб їх прикладом керуючись відкрились на діяння Святого Духа у наших серцях тут і тепер і дозволили Йому згідно із традицією Ним створеною творити і возносити вічно нову пісню Господеві.

  • 14 квітня 2014, 11:55 | Актуальна тема | 

    Д-р. Михаил Черенков. Церковь завтрашнего дня: открытое христианство

    Время требует радикальной открытости Церкви перед вездесущим рынком и как никогда требовательным обществом. Это требовательное настроение выражается в активной форме – в ожесточенной критике традиционных форм Церкви, и в пассивной форме – в массовом расцерковлении, когда люди голосуют «ногами», уходя из Церкви.

  • 19 березня 2014, 11:46 | Актуальна тема | 

    Дилема Ехнатона. Дилема України. Дилема Церкви - війна чи мир? 1336 р. до н.е. – 2014 р. н.е.

    Церква 21 століття. Вона все більше починає уподібнюватися Церкві перших віків, коли та була у меншості серед язичників. На відміну від домінуючої у Середньовіччі, коли пацифізму в Церкві було дуже мало, а навіть звичайної доктрини «мирного спротиву» бракувало, на відміну від різного роду «священних воєн». Тепер Церква не домінує, а тому стає все більше миролюбною, дехто з членів Церкви проявляє беззастережний пацифізм («підстав ліву щоку»), або сповідує принцип: «наша справа – лише молитва».

  • 29 січня 2014, 16:14 | Актуальна тема | 

    Франсуа Рульо. Двоголовий орел і два мечі

    Очевидно, ця стара суперечка про відносини між владою світською і духовною в Римі та у Візантії висвітлює також релігійні і політичні проблеми сучасного світу: вона пояснює народження і функціонування політичного лібералізму, як також і народження й функціонування схизми між двома Церквами.

  • 17 січня 2014, 15:30 | Актуальна тема | 

    Петро Ковалів. Чому християни вийшли на Майдан, або біблійні основи Майдану

    Як ми знаємо, центральна місія Церкви – це спасіння людей. Але, на жаль, багато хто бачить цю місію дуже однобоко. Спасіння не може обмежуватися лише зовнішніми обрядовими діями чи чисто внутрішніми духовними переживаннями. Спасіння — це відновлення всієї людини і повернення всього її життя до повноти Божого задуму.

  • 10 січня 2014, 14:27 | Актуальна тема | 

    Анатолий Денисенко. Неизвестный англиканин: Клайв Стейплз Льюиc и идея истинного мифа

    Именно мифы помогли Льюису «уразуметь», как и чем жизнь и смерть Кого-то Другого, жившего две тысячи лет тому назад, помогла нам здесь и сейчас». Посредством примеров языческих жертвоприношений и истории о германском боге Бальдере Толкин и Дайсон смогли объяснить своему «ищущему ответы» другу идею умирающего и воскресающего Бога христианской религии

  • 11 грудня 2013, 22:11 | Актуальна тема | 

    Архимандрит Кирил Говорун. Про Майдан

    Зараз для українських церков нагода вирости до рівня суспільства, яке швидко зростає на основі тих цінностей, які мали б демонструвати церкви. Час змінювати свої стосунки із владою. Час налагоджувати стосунки з людьми. І вчитися від них цінувати та відстоювати гідність, порядність, людяність.

  • 13 жовтня 2013, 13:42 | Актуальна тема | 

    о. Андрій Зелінський, ТІ. Засади дияконії чернечої спільноти в Церкві та у світі

    Проголошуючи принцип милосердного співчуття наріжним каменем служіння в спільноті, сучасне чернецтво може виступити як духовно зріла та раціонально організована консолідуюча потуга для цілого суспільства милосердним обличчям Церкви, зверненим до світу людини.

  • 15 серпня 2013, 10:33 | Актуальна тема | 

    Андрій Костюк. Корупція як соціальний феномен і як моральна проблема

    Корупція сприяє створенню в державі загального клімату беззаконня. Громадяни вчаться не сприймати всерйоз будь-яких державних законів і всюди, де можливо, ухилятись від їх виконання. Така ситуація, в свою чергу, веде до зростання злочинності і підриву суспільних інституцій. Все це створює обстановку нестабільності в державі, що за наявності деяких інших негативних обставин може закінчитись соціальним катаклізмом.

  • 8 серпня 2013, 11:47 | Актуальна тема | 

    Анатолий Денисенко. Несостоятельность университетской теологии: избранные мысли из книги «Перелом в протестантской теологии»

    Готова ли современная украинская университетская среда с такой же серьезностью отнестись к Слову Божьему, в частности и к богословию? Пускай на этот вопрос ответят те, кто пытаются создавать теологические факультеты при светских университетах.

  • 10 червня 2013, 12:08 | Актуальна тема | 

    Михаил Черенков. Крещение Руси и крещение по вере

    В сознании просвещенных русичей эти вещи были связаны – правильная вера и высокий уровень жизни. Выбор веры был не только духовным решением, но и решением социальных, экономических, политических вопросов.

  • 30 квітня 2013, 13:30 | Актуальна тема | 

    Прот. Йосиф Дрекало. Євангелізаційний вимір людського спілкування

    Дуже виразна і сповнена любові Нагорна проповідь – найвеличніша проповідь, що звучала на Землі. В ній немає жодних вимог, лише заклики: "Любіть ворогів своїх, благословляйте тих, хто вас проклинає, творіть добро тим, хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто вас переслідує".

  • 25 квітня 2013, 11:24 | Актуальна тема | 

    Архиєпископ Ігор (Ісіченко). Випробування антиклерикалізмом

    Прикметно, що найбільш ворожого ставлення з боку клириків панівної юрисдикції наші громади зазнають там, де рівень політизації церковного життя найбільший, а московські храми стають осередками пропаґанди «русского міра». І кожен виступ таких клириків проти нашої єпархії викликає відразу до них їхніх же парафіян і відхід мирян від Церкви.

  • 4 квітня 2013, 12:01 | Актуальна тема | 

    Михаил Черенков. Будущее теологии и теология будущего

    Вполне в духе своего времени теология будущего, возникшая с ощущением «после», не имела собственно конфессионального окраса, была секулярно-экуменической. Еще в шестидесятые годы католические и протестантские теологи «смерти Бога» переформулировали задачи теологии в условиях разрушения традиционной религиозности. Причем говорили не только об уходе трансцендентного и соответствующей переориентации теологии, не исключался и вопрос о «конце теологии» как таковой.

  • 4 квітня 2013, 11:39 | Актуальна тема | 

    Ігор Загребельний. «Християнська ідентичність» як наслідок деесенціалізації релігії

    Становлення парадигми Модерну призвело до формування такої метафізичної картини світу, у якій не залишається місця для Бога. Виник дезонтологізований, «розчарований» і десакралізований космос, що прирік людину на «чуття безтаїнственності». Не будучи тотальною, парадигма Модерну породила простір археомодерну. Цей простір створив можливість для існування такого явища, як «християнська ідентичність».

  • 3 квітня 2013, 15:24 | Актуальна тема | 

    Митрополит Антоній (Паканич). Принципи розвитку православної богословської освіти в Україні на сучасному етапі

    Сьогодні є всі умови для якісно нового етапу розвитку православної богословської освіти в Україні. Це пов’язано із реформуванням вищих навчальних духовних закладів, із розширенням присутності православного богослов'я в університетах, із зростанням суспільної значимості традиційних цінностей для духовності XXI століття.

  • 27 лютого 2013, 12:34 | Актуальна тема | 

    о. Олег Гірник. Ukrainian theology: проблема складна чи ускладнена?

    Але свободи нам ніхто не подарує, бути вільними ніхто нас не навчить (у тому числі й діаспорні богослови). Її відвойовують, а не отримують як подарунок. «Свобода – це не ідеал, що перебуває поза людиною, і не ідея, що стає міфом. Це радше неодмінна умова процесу становлення людини» (П. Фрейре).

  • 26 лютого 2013, 09:45 | Актуальна тема | 

    о. д-р. Мирон Бендик. Еклезіальна ідентичність та екуменічна місія УГКЦ на початку ІІІ тисячоліття (еклезіологічна перспектива)

    У ІІ половині ХХ ст. було дуже модно стверджувати, що УГКЦ – мертво народжений плід уніатства. Вона відірвалася від початкового східнохристиянського ґрунту і не защепилася на західному. Як гібрид, така Церква нежиттєздатна і безплідна. Самі люди залишили її і добровільно повернулися до природного для себе східного православ'я. Коли на початку 90-х років ХХ ст. діянням благодаті Святого Духа наша Церква вийшла з підпілля і виявила колосальний потенціал розвитку, то зависла в повітрі формула «нежиттєздатного гібриду».