о. Олег Гірник. Міфи й контраверсії о. Гавриїла Костельника. Послідовний "восточник" чи католицький модерніст?"

14 лютого 2013, 11:19 | Українська богословська традиція | 0 |   | Код для блогу |  | 

Доповідач: о. Олег Гірник (ліценціат релігійних наук), священик Мукачівської греко-католицької єпархії. Народився і проживає у Львові. Займається дослідженням історії української релігійно-філософської думки міжвоєнного періоду, богословською науковою публіцистикою та літературною критикою. Підготував видання вибраних творів о. Гавриїла Костельника Ultra posse (Ужгород, 2008), в яке увійшли два наукові дослідження «Пошук ідентичності як principium movens творчості Гавриїла Костельника» та «Архів Гавриїла та Елеонори Костельників».

Існує переконання, що о. Г. Костельник все своє життя послідовно йшов до подій Львівського «псевдособору 1946», трактуючи це як покладену на нього Богом місію ліквідації Берестейської унії та повернення Греко-католицької церкви в лоно православ’я. Це не лише офіційна версія Російської православної церкви й радянської історіографії (І. Паславський), але й українських інтелектуалів-дисидентів (Я. Дашкевич). Утім, навіть поверхове ознайомлення з надрукованими ще за життя філософськими працями, особливо його рукописною та епістолярною спадщиною, дають підстави твердити: о. Г. Костельник був далекий від ортодоксального православ’я і послідовно прямував до світогляду, окресленого на початку ХХ ст. як «католицький модернізм».

Семінар відбувся 13 лютого 2013 року, в приміщенні Філософсько-богословського факультету УКУ. Організатор: Кафедра богослов'я УКУ.

 

Про причини участі о. Гавриїла Костельника в в організації Львівського псевдособору 1946 року, священиче покликання та ідею канонізації о. Костельника Російською Православною Церквою в аудіо-записі обговрення доповіді о. Олега Гірника.

Система Orphus
Рейтинг
0
0
0коментарів

Коментарі

додати коментар 

    Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти