Моніторинг

  • 26 вересня 2013, 15:50 | Моніторинг

    Православне відродження: нова генерація теологів

  • 3 липня 2013, 11:52 | Моніторинг | 

    Погляд збоку: релігійна система України нагадує американську

    Особливо динамічна територія – Західна Україна, саме тому, що вона була майже повністю греко-католицькою, а коли відбулося злиття з Радянським Союзом, після Другої світової всіх змусили ставати православними. Потім, після здобуття незалежності, люди отримали вибір: можна було повертатися в греко-католицизм (понад 50% так і зробили), але багато хто залишився православним.

  • 24 травня 2013, 13:56 | Моніторинг | 

    Литургический реализм о. Андрея Дудченко

    Несмотря на скромность автора, течение разговора было довольно живым и быстрым. Во многом благодаря тому, что это была не просто похвала новой книге, но проблемная дискуссия. С постановки проблемы начал и сам о. Андрей, заявив, что книга - это не только осмысление того, что уже было сказано о. Александром Шмеманом и Робертом Тафтом, но и поиск языка, на котором можно говорить о евхаристии с теми людьми, которые сегодня приходят в церковь.

  • 12 квітня 2013, 14:04 | Моніторинг | 

    Богословська освіта та наука в Україні перед викликами сучасності

    У майбутньому, в разі існування кафедр з богослів’я, необхідно чітко розмежувати кафедри православного, католицького, протестантського та іншого богослів’я. Це не нав’язуватиме одне одному чужого і сприятиме розвиткові свого. Це може стати хорошою площиною і для православних українців з метою подолання розділення, налагодження діалогу, працюючи спільно на спільній ниві богослів’я, розвиваючи українську богословську науку.

  • 12 квітня 2013, 14:00 | Моніторинг | 

    Сучасні виклики перед українськими євангельськими духовними навчальними закладами

    Тези доповіді для Всеукраїнської науково-практичної конференції «Богослов’я в Україні: організаційний та освітньо-науковий контекст», яка відбулася 2-3 квітня 2013 року на базі НПУ ім. М.П. Драгоманова

  • 4 лютого 2013, 13:12 | Моніторинг | 

    о. Юрій Козловський: "Теологія – це спосіб життя"

    Теологія не є абстрактною, теоретичною наукою. Нею неможливо займатися, сидячи в кріслі кабінету і читаючи книжки. Це наука, котра не може залишатися теоретичною. Теологія – це спосіб життя. Не дивно, що багато з теологів, котрих ми досліджуємо в наших Університетах, не вміли ні читати, ані писати. Абстрактне вивчення цієї науки може привести до її раціоналізації та фактичного зниження її рівня.

  • 29 серпня 2012, 12:13 | Моніторинг | 

    «Богословие без Слова Божьего — пустая дисциплина». Вице-директор Института религиозных наук в Киеве — о вере, образовании и о себе

    Есть разделение между государством и церковью, и самое главное, чтобы все было по Конституции, соблюдались права, в том числе право религиозного вероисповедания. Чтобы это не ущемлялось. Право на постройку культовых сооружений, на проведение каких-то согласованных массовых мероприятий и т.д. Вот это главное, и это государство должно обеспечить всем. А получать от государства какие-то привилегии, подачки...

  • 26 липня 2012, 14:07 | Моніторинг | 

    Теология как наука – 2

  • 16 травня 2012, 14:54 | Моніторинг | 

    Догматичні різниці між Православ’ям і Католицизмом. Стаття п’ята: Марійські догмати — Непорочне Зачаття і Пречиста, Внебовзяття Богородиці

    Перед цим папа опитав думку католицького єпископату — приблизно 90 % висловили своє схвалення цього вчення. Це показує, що папа не хотів вводити чогось нового — в Західній Церкві віддавна панувало відповідне переконання, що не було офіційно затверджене.

  • 15 травня 2012, 17:26 | Моніторинг | 

    Догматичні різниці між Православ’ям і Католицизмом. Стаття четверта: Створена благодать і нестворені енергії

    Портал «Релігія в Україні» продовжує публікацію серії статей Миколи Крокоша, присвячених різницям між католицьким та православним вченням. Четверта стаття цього циклу присвячена проблемі, яку активно обговорювали православні та католицькі теологи протягом ХХ століття.

  • 30 березня 2012, 12:47 | Моніторинг | 

    Догматичні різниці між Православ’ям і Католицизмом. Стаття третя: Відпусти (індульгенції) і епітимія

    Портал «Релігія в Україні» продовжує публікацію серії статей Миколи Крокоша, які присвячені дискусійним питанням православно-католицького богословського діалогу. Попередні статті були присвячені проблемі Filioque та вченню про митарства і чистилище. Чергова стаття присвячена порівнянню західного вчення про відпусти (індульгенції) та східного розуміння єпитимії.

  • 13 березня 2012, 10:30 | Моніторинг | 

    Миссия Православия

    Вниманию читателей «Киевской Руси» предлагается лекция отца Александра Шмемана, прочитанная в 1968 г. в США на Национальной конференции православных студентов

  • 7 березня 2012, 13:40 | Моніторинг | 

    Християнська молодіжна організація на початку 21 столітті: нові можливості для вирішення вічних проблем

    Особливості сучасного моменту: кінець міфу про секуляризацію та спрямованість церков на нову євангелізацію

  • 1 березня 2012, 13:16 | Моніторинг | 

    Догматичні різниці між Православ’ям і Католицизмом. Стаття друга: Чистилище і митарства

    Портал «Релігія в Україні» продовжує публікацію серії статей Миколи Крокоша, присвячених розбіжностям між Православною та Католицькою Церквами. Його перша стаття, присвячена проблемі Filioque, викликала жваву дискусію серед відвідувачів порталу. Друга стаття містить в собі співставлення католицького вчення про чистилище з уявленнями Православної Церкви про так звані митарства.

  • 17 лютого 2012, 14:14 | Моніторинг | 

    Догматичні різниці між Православ’ям і Католицизмом. Стаття перша: Філіокве і єдиноначаліє Отця

    Розбіжності між православною та католицькою доктринами вже більш ніж тисячу років лишаються предметом суперечок. Що тут є суттєвим, а що вторинним? Як знайти шлях до примирення східної та західної богословської традицій? Про це ділиться своїми роздумами доктор богослов’я Микола Крокош. Його перша стаття присвячена проблемі Філіокве.

  • 3 лютого 2012, 14:35 | Моніторинг | 

    "Нам потрібно розвивати богослов’я зустрічі з Іншим, яке включає іншого", – Роман Завійський

    Викладач кафедри богослов’я Українського католицького університету Роман Завійський став першим громадянином України, який захистив докторат з богослов’я в Оксфордському університеті. Роман Завійський досліджував богословський доробок отця Сергія Булгакова, а також проблематику неопатристичного синтезу отця Георгія Флоровського і Володимира Лоcького

  • 15 грудня 2011, 20:18 | Моніторинг | 

    о. Тарас Барщевський. Біблійні студії в УГКЦ в Україні за останніх 20 років: академічний та душпастирський аспекти

    Чи можемо сказати, що Святе Письмо насправді увійшло у богословську свідомість нашої Церкви? А не тільки в навчальні плани? Думаю, що можна дати на це питання все ж таки позитивну відповідь.

  • 3 грудня 2011, 13:45 | Моніторинг | 

    Критерії оцінки розвитку богослов’я і небезпеки квазібогословлення

    Становлення і розвиток богослов’я – це багатовимірний та комплексний процес, на який не можна дивитись, а тим паче оцінювати його через один фокус, який у той чи той кризовий період починає домінувати і загороджує інші, значно глибші, а відтак значиміші пласти.

  • 1 листопада 2011, 12:40 | Моніторинг | 

    «Катехизм УГКЦ» в екуменічній перспективі: Крок вперед, два назад

    В контексті українських церковних реалій екуменічний вимір нового Катехизму УГКЦ вимірюється ставленням його авторів до православного богослов’я, а точніше – до власного православного коріння.

  • 10 жовтня 2011, 17:34 | Моніторинг | 

    Вспоминая моего отца

    В самом начале 1964 г. стали распространяться новости, которые стали поводом для нашего волнения. Мы узнали, что они (власти. – Р.Г.) начали выпускать политических заключенных, и некоторые из них смогли вернуться домой. Мы не были знакомы ни с кем из таковых и не знали, правдивы ли все эти новости, или же это были перепевы старых слухов. Мы наблюдали за этим с волнением, и не смели даже надеяться.